4 juni 2017

Liten titt i trädgården

Auriklarna blommar rikligt.  Dessa har jag frösått för ett par år sedan.



 En cardamine  tandrot.
Jag fick en planta av Helen som har bloggen Tankar om och från min trädgård. 
Hon hade frösått cardamine och då blev det några plantor som fick mörka blad.  Jag hade turen att få en av henne.
Det är två som kommit upp och en har mörka blad. och ett tredje blad är på gång.




Jefferson dubia blommar  fint.





Jag är och kollar runt i trädgården och upptäcker ännu flera växter som inte finns.  En trillium hade börjat komma upp men har helt ruttnat bort.  En del pioner och primulor finns inte. 

Det känns lite jobbigt när gamla växter har försvunnit.
Ingen snö utan bara is har gjort att växterna inte klarat sig
Värmen  saknas också.


Ha det gott

Gunilla

9 kommentarer :

  1. Alltid trist når noe forsvinner fra hagen, men heldigvis er det som regel en del tilbake da :) Ha en fin uke.

    SvaraRadera
  2. Det blommar ju så fint i din trädgård, men så trist det är när plantor dör för en! Här är så torrt nu, att allting slokar ordentligt, men nu har vi börjat vattna.
    Må så gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Nu börjar det blomma även uppe hos dig i norr. Man blir så lycklig när det sätter igång i rabatterna.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hei. Fine aurikler. Det er trist når ting forsvinner. Det gikk litt her også med den kalde våren. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvaraRadera
  5. Mycket vacker aurikelkulle! Förstår att ni vid kusten haft en problematisk vinter. Här var också isigt men mer snö så det mesta lever, tack och lov.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Så tråkigt att en del växter inte klarat vintern. Här har vi också haft många frysskador på Rhododendron och andra buskar, trist. Det blir säkert platser tomma för nya växter i år. Den där mörka cardaminen har vi också fått men nu har den blommat över för länge sen. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  7. Det är ju nackdelen med vårt långa land, på en del orter bliver det för torrt, och på en del marker bliver det alldeles för vått . Men så vackert ni har med era växter.
    Men jag kände inte igen mig riktigt när Ert vackra hus +nte låg där det brukar ligga. Men detta var ju vackert också. Spännende med Midsommar nu så får vi se.

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder du bjuder på.
    Den mörkbladiga Cardamine kallar jag för 'Danlia' och det var kul att den överlevde fint.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

  9. Hello!! I'am glad to read the whole content of this topic and am very excited.Thank you.
    ดูหนังออนไลน์

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62